919 Hybrid zmagal na 24h Le Mans 2017.
919 Hybrid zmagal na 24h Le Mans 2017.
To je že 19. zmaga za Porsche.

Le Mans 2017

19. zmaga za Porsche

19. skupna zmaga po dramatični zaključni fazi v Le Mansu

Napetih 24 ur nam je dokazalo, da je Le Mans resnično najtežji izziv izmed vseh. 

Za znamko Porsche, ki je rekorder Le Mansa, je to že 19. skupna in obenem tretja zaporedna zmaga. Tisti, ki na najzahtevnejši dirki na svetu zmaga trikrat zapored, sme obdržati prehodni pokal. Potem ko se drugi Porschejev dirkalnik v nedeljo malo po enajsti uri po deseturnem vodstvu ustavi na stezi, napoči čas za zasledovalce. Hartley je na podaljšani etapi kontinuirano izboljševal uvrstitev. Po 312 krogih naredi zadnji postanek za gorivo, po 325 krogih avto s trenutno uvrstitvijo na četrtem mestu preda Bernhardu. Ob 12.50 uri 919 Hybrid z vodilnim spet vozi isti tekmovalni krog – to je 330. krog. Potem ko so vsi hibridni tovarniški dirkalniki LMP1 bodisi odstopili bodisi zaradi dolgega popravila padli po lestvici navzdol, je v vodstvu dirkalnik LMP2. Po 338 krogih naredi Bernhard postanek za gorivo in v 347. krogu prevzame vodstvo. Postanek za gorivo po 351 krogih je njegov predzadnji, po zaključnem 'splah & dash' postanku ob koncu 360. kroga Bernhard po skupno 367 prevoženih krogih s Porschejem s štartno številko 2 v cilj pripelje kot zmagovalec.

 

Pregled točkovanja: http://www.fiawec.com/en/season/result/4116 
Pregled rezultatov: http://fiawec.alkamelsystems.com

Doživite Le Mans z nami

919 Hybrid

V Porsche Centru Ljubljana

919 Hybrid

V Porsche Centru Ljubljana

Dirkalnik Porsche 919 Hybrid je bil za svetovno prvenstvo 2017 temeljito predelan. 60 do 70 odstotkov prototipa za Le Mans je bilo razvitih na novo. V prvi vrsti so bili izboljšav deležni aerodinamika, podvozje in motor z notranjim zgorevanjem. Pogonski princip inovativnega hibridnega dirkalnika pa ostaja enak: kompaktni dvolitrski bencinski turbomotor V4 (z močjo skoraj 500 KM/368 kW) v kombinaciji z dvema različnima sistemoma za regeneracijo energije – zavorne energije s sprednje preme in energije izpušnih plinov – doseže sistemsko moč okoli 900 KM (662 kW). Medtem ko motor z notranjim zgorevanjem poganja zadnjo premo, pri pospeševanju s polno močjo elektromotor deluje na sprednjo premo z več kot 400 KM (294 kW) moči. Električni tok, ki nastane pri regeneraciji zavorne energije in energije izpušnih plinov, se začasno shrani v tekočinsko hlajeno litij-ionsko baterijo.

V salonu Porsche Centra Ljubljana nam bo delal družbo do 31. 7., ne zamudite!

Le Mans v živo

Dejstva o Le Mansu

Izkusite Porsche do maksimuma

Le Mans v živo

Dejstva o Le Mansu

Izkusite Porsche do maksimuma

  • Nosilec kvalifikacijskega rekorda je od leta 2015 na trenutni konfiguraciji steze (13,629 kilometra) Neel Jani. Na sredo zvečer je na svojem prvem krogu z dirkalnikom 919 Hybrid malo po 22. uri dosegel čas 3 minute in 16,887 sekunde. Povprečna hitrost je znašala 249,2 km/h.
  • Najhitrejši krog na kvalifikacijah za Le Mans v zgodovini je odpeljal Hans-Joachim Stuck. To mu je leta 1985 v Porscheju 962 C uspelo v 3 minutah in 14,800 sekunde s povprečno hitrostjo 251,815 km/h.  Od leta 1990 ima dolga ravnina Hunaudières šikane, kar pomeni, da bi bilo treba danes krog prevoziti s časom manj kot 3 minute in 14,843 sekunde, da bi podrli Struckov rekord.
  • Absolutno najhitrejši krog na dosedanjih 84 prireditvah je s Porschejem 917 odpeljal Jackie Oliver leta 1971 (takrat je dolžina proge merila 13,469 km) na testnem dnevu, ko je dosegel čas 3 minute in 13,6 sekunde (povprečna hitrost: 250,457 km/h). V istem letu je z dirkalnikom 917 z dolgim zadkom dosegel tudi najboljši čas kroga na dirki 3 minute in 18,4 sekunde (povprečna hitrost: 244,387 km).
  • V letu 2016 je Porsche 15. v zgodovini tega tekmovanja zasedal celotno prvo štartno vrsto, ko je Neel Jani za Porsche osvojil 18. najboljši startni položaj (3 minute in 19,733 sekunde), drugi pa je bil Timo Bernhard (3 minute in 19,733 sekunde).
  • Doslej najdaljšo razdaljo na dirki so prevozili Timo Bernhard/Romain Dumas/Mike Rockenfeller v letu 2010, ko so za Audi osvojili skupno zmago. Pri tem so prevozili 5.410,713 km (397 krogov, povprečna hitrost: 225,228 km/h).
  • Leta 2015 je prevožena razdalja zmagovalnega Porscheja 919 Hybrid znašala 5.382,82 km (395 krogov, povprečna hitrost: 224,2 km/h). V letu 2016 pa je zmagovalni Porsche naredil 5.233,54 km (384 krogov, povprečna hitrost: 216,4 km).
  • Najvišjo hitrost, ki je bila z dirkalnikom 919 dosežena na dirki, je odvozil Brendon Hartley in je znašala 333,9 km/h. To mu je uspelo v 50. krogu dirke na ravnini Hunaudières.
  • Najdaljša faza pospeševanja v krogu je iz desnega zavoja Tertre Rouge prav na to ravnino in meri 1.940 metrov.
  • Območje najmočnejšega zaviranja je na koncu ravnine pred zavojem Mulsanne. Tam vozniki na 190 metrih proge hitrost zmanjšajo za 200 km/h.
  • Proga ima 21 zavojev (9 levih in 12 desnih).
  • Najhitrejši so zavoji Porsche, ki jih 919 Hybrid odpelje s hitrostjo 245 km/h.
  • Za najpočasnejši zavoj Arnage vozniki hitrost zmanjšajo na 85 km/h.
  • 9,2 od 13,6 kilometra proge poteka po običajnih javnih regionalnih cestah.
  • Na kvalifikacijah (sreda in četrtek do polnoči) mora vsak voznik odpeljati vsaj pet krogov v temi.
  • Noč Le Mansa 2017 je ena najkrajših noči v letu: sonce v soboto zaide ob 22:00 uri, v nedeljo pa vzide od 6:00 uri.
  • Ob delovanju, običajnem za dirko, mora Porsche 919 Hybrid gorivo dotočiti najkasneje vsakih 14 krogov, skupno pa okoli tridesetkrat.
  • Na krog (13,629 km) sme porabiti največ 4,3 litra bencina in 8 megajoulov električne energije (2,22 kWh) iz sistemov za regeneracijo energije.
  • Točenje goriva in menjavo pnevmatik se lahko izvede le eno za drugim in ne hkrati. Pri menjavi koles lahko delajo le štirje mehaniki hkrati in smejo pri tem uporabljati le eno pnevmatsko pištolo. Postanek v boksu tako traja bistveno dlje kot na primer pri formuli 1.
  • Menjave voznikov se po navadi izvedejo, če je treba zamenjati pnevmatike. Ponoči se vozi štirikratne etape, kar pomeni, da so vozniki v kosu za volanom tudi tri ure in več.
  • V Le Mansu mora biti vsak voznik za volanom vsaj šest ur, a v obdobju šestih ur ne sme voziti več kot štiri ure in na celotni razdalji ne sme preseči 14 ur.
  • Zaradi dolžine proge so v Le Mansu v uporabi tri varnostna vozila.
  • Zaloga delov za dirko med drugim obsega nadomestno šasijo, štiri motorje z notranjim zgorevanjem, štiri gonila sprednje preme, štiri gonila zadnje preme, šest sprednjih in šest zadnjih usmernikov zraka, 60 platišč in več kot 100 radijskih naprav in slušalk.
  • Izbira pnevmatik obsega tri različno trde mešanice gladkih dirkalnih pnevmatik (slicks) za suho podlago, hibridne pnevmatike (prav tako brez profila) z mehkejšo tekalno površino za mešane pogoje in pnevmatike za dež.
  • V Le Mansu pričakujejo več kot 260.000 gledalcev in 1.400 novinarjev (predstavnikov tiskanih, televizijskih in spletnih medijev ter fotografov).
24 ur Le Mansa

Vtisi ob 19. zmagi

Odzivi po tekmovanju

24 ur Le Mansa

Vtisi ob 19. zmagi

Odzivi po tekmovanju

Michael Steiner, direktor za raziskave in razvoj v družbi Porsche AG: "S tretjo zaporedno zmago v Le Mansu se Porscheju uresničujejo sanje. In tudi način, kako je bila dosežena ta zmaga, je nekaj posebnega. Ponosen sem, ker se je Porschejevo moštvo kljub dolgemu popravilu borilo naprej. Ta uspeh je tudi rezultat odlične zmogljivosti e-motorjev in inovativne hibridne tehnologije."

 

Fritz Enzinger, vodja LMP1: "Eden od naših ambicioznih ciljev za sezono 2017 je bila tudi tretja zaporedna zmaga v Le Mansu. Vendar pa je to, kar smo doživeli danes, nepopisno. Na tej 24-urni dirki so bili vsi in vse na robu svojih zmogljivosti. Neverjetno, kaj je mogoče doseči s povezanim moštvom. Včasih ni pomembno, kateri avto je najhitrejši, temveč katera ekipa je najboljša. In s to ekipo nam je danes uspelo nekaj neverjetnega. Odzivi po tej tretji zaporedni zmagi so resnično nepredstavljivi – od Porschejevih sodelavcev in iz vsega sveta. Porscheju moram biti hvaležen, da sem lahko del tega projekta, vsakemu posameznemu članu ekipe pa se moram zahvaliti za brezmejno podporo in za izjemen ekipni duh!"

 

Andreas Seidl, vodja ekipe: "Težko je najti prave besede. Celotna ekipa je skupaj z vozniki opravila izjemno delo. Za nami sta dva težka tedna, doživeli smo več vzponov in tudi padcev – in v Porschejevem značilnem bojnem duhu smo vztrajali do konca. Nekaj časa bo trajalo, da bomo dojeli, kaj nam je danes uspelo. Na dirki 24 ur Le Mansa smo zmagali tretjič zapored, to je enostavno senzacionalno. Celotna ekipa je v preteklih dvanajstih mesecih delala zelo trdo, da bi omogočila ta uspeh. Toyota je bila izjemno močan nasprotnik. Morali smo iti do skrajnega roba naših zmogljivosti in še čez. To je na obeh straneh zahtevalo žrtve. Odstop ekipe, v kateri so bili Neel Jani, Andre Lotterer in Nick Tandy, je bil res velika škoda, saj so dolgo časa suvereno obvladovali dirko. Vendar pa so Earl Bamber, Brendon Hartley in predvsem Timo Bernhard zasluženi zmagovalci – nenazadnje je bil Timo pri 919 Hybridu tako rekoč razvojni voznik in je bil zraven že od samega začetka. Po postanku za popravilo se je trojica borila naprej in za to so bili nagrajeni."

 

Skupni zmagovalci z dirkalnikom Porsche 919 Hybrid s štartno številko 2

 

Earl Bamber (26, Nova Zelandija): "Ne morem dojeti, da nam je uspelo obrniti potek dirke, potem ko smo bili eno uro v boksu in smo morali loviti glavnino. Brendon in Timo sta bila od začetka vključena v program LMP, zasluga za ta uspeh gre v enaki meri njima kot fantom v garaži. Brez njihovega truda se mi trije ne bi vrnili nazaj na stezo, zmaga pripada celotni ekipi."

 

Timo Bernhard (36, Nemčija): "Vse to je zame še čisto nadrealistično. Ko sem leta 1999 kot mlad voznik prišel k Porscheju, sem si upal sanjati, da bom morda nekoč dobil priložnost, da se bom v Le Mansu boril za skupno zmago in da bom poleg tega morda dovolj dober, da bi to dosegel. Zdaj, 18 let pozneje, nam je vsem skupaj to uspelo. Krog za ohlajanje je bil zame zelo čustven. Trajalo bo, da bom vse to dojel."

 

Brendon Hartley (27, Nova Zelandija): "Le Mans je nora dirka. Mehaniki so se v soboto zvečer trudili do skrajnih naporov, da so naš avto izjemno hitro spravili nazaj na stezo. Od tega trenutka naprej smo Timo, Earl in jaz skupaj z inženirji dali od sebe vse, sto odstotkov v vsaki sekundi, v upanju, da bi se ta izjemni napor vendarle izplačal."

Povzetek dirke