Nova omejena jubilejna serija: Boxster 25 let

Porsche bo 25. rojstni dan svoje družine roadsterjev obeležil s posebnim  jubilejnim  modelom:  Boxsterjem  25  let.  Serija,  ki  bo  globalno  omejena  na 1.250 primerkov, temelji na modelu GTS 4.0 s štirilitrskim šestvaljnim bokser motor-jem z močjo 294 kW (400 KM). Povzema številne oblikovne elemente študije, ki se je imenovala "Boxster" in ki je leta 1993 na avtomobilskem salonu v Detroitu naznanila uspešno pot odprtega dvosedežnika. Na videz komaj kaj spremenjeno serijsko razli-čico so začeli proizvajati leta 1996, danes, po več kot 357.000 izdelanih vozilih, pa je na trgu že četrta generacija.

Med  najbolj  markantne  značilnosti  jubilejnega  modela  spada  nova  interpretacija neodimske  barve:  ta  bakreno  svetleči  odtenek  rjave  barve  je  že  pri  inovativnem razstavnem  eksponatu  iz  leta  1993  ustvarjal  vznemirljiv  kontrast  z  osnovno  –  GT srebrno  kovinsko  –  barvo.  Pri  jubilejnem  modelu  so  v  neodimski  barvi  realizirani spodnji ščitnik  na  sprednjem odbijaču,  stranske  odprtine  za  zajem  zraka,  napisi  in dvobarvna 20-palčna aluminijasta platišča. Porsche ponuja model Boxster 25 let v GT srebrni  kovinski  barvi,  na  izbiro  pa  sta  tudi  globoko  črna  kovinska  in  carrara  bela kovinska.  Med  bolj  markantne  elemente  spada  tudi  pokrov  rezervoarja  za  gorivo  z napisom Porsche iz ponudbe Exclusive Design. Blesti v videzu aluminija, kar velja tudi za visokosijajni izpušni cevi športnega izpušnega sistema. Okvir vetrobranskega stekla je črne barve.

V stilu in po vzoru originala iz preteklosti je pri jubilejnem modelu vinsko rdeče usnje-no  notranje  oblazinjenje  kombinirano  z rdečo  strešno  ponjavo.  Zložljivo  streho  krasi markanten napis "Boxster 25". Oboje je alternativno na voljo tudi v črni barvi. Poleg marsičesa  so  v  razširjeno  serijsko  opremo  modela  vključeni  paket  aluminijastih notranjih  elementov,  14-smerno  nastavljiva  športna  sedeža,  vstopni  letvi  z  napisom "Boxster 25" in ogrevan GT-večfunkcijski športni usnjeni volan.

Za  pravo  navdušenje  seveda  poskrbi  pogon  jubilejnega  modela:  4,0-litrski  šestvaljni bokser motor iz modela 718 Boxster GTS 4.0 se v različici s povečanomočjo uporab-lja tudi v purističnem 718 Spyderju. Z visokim navorom, izjemnim razmahom moči in klenim  zvokom  je  visokoturažni  atmosferski  motor  z  močjo  294  kW  (400  KM)  vir posebno emocionalnega navdušenja pri vožnji. Porsche za Boxster 25 let ponuja ročnišeststopenjski menjalnik in sedemstopenjski menjalnik z dvojno sklopko PDK. Jubilejni model doseže največjo hitrost 293 km/h, v kombinaciji z avtomatskim menjalnikom in serijskim paketom Sport Chrono pa od 0 do 100 km/h lahko pospeši v 4,0 sekunde. Vozilo  je  prav  tako  opremljeno  s  sistemom  podvozja  Porsche  Active  Suspension Management (PASM), vklj. z 10 milimetrov nižjo lego, in s sistemom Porsche Torque Vectoring  (PTV)  z  mehansko  prečno  zaporo  na  zadnji  premi.  To  dvoje  omogočazavidanja vredno udobje pri vožnji in športno-dinamične krmilne lastnosti.

Četrt stoletja čistega užitka v vožnji: družina Boxster praznuje 25 let 

Boxster je za Porsche prav posebnega pomena: ta serija je naznanila novo usmeritev modelske politike, proizvajalcu športnih avtomobilov pa je sredi 90. let pokazala pot iz gospodarsko  težavne  situacije.  To  se  je  odražalo  v  prvem  tekočinsko  hlajenem šestvaljnem  serijskem  bokser  motorju,  pa  tudi  v  inteligentnem  konceptu  identičnihdelov, ki je bil premierno uveden prav z okretnim roadsterjem z značilnim sredinsko nameščenim motorjem. Uporabili so ga za model 911 generacije 996, ki je na trg prišel leto kasneje, in z njim se je Porsche vrnil na pot dobičkonosne proizvodnje.Cenovno privlačni dvosedežnik je že od samega začetka osvajal srca novih, mlajših kupcev. S svojim videzom je odražal nedavno, a že slavno zgodovino znamke. Podoba detroitske  študije  "Boxster"  je  spominjala  na  legendarni  model  550  Spyder  in  na dirkalnik  718  RS  60  Spyder.  Januarja  1993  je  požela  toliko  odobravanja,  da  se  je Porschejeva uprava na hitro odločila za poseg v tekoči oblikovalski razvoj serijskega modela in je naročila: "Prosimo, da študijo naredite točno takšno," – in kot je pokazal čas, je bila to pametna odločitev.

V resnici je bil serijski model, ki so ga začeli proizvajati avgusta 1996, zelo podoben atraktivni  študiji  z  avtosalona.  Ker  je  bil  sprednji  del  vozila  enak  kot  pri  modelu  911 generacije 996, o poreklu ni bilo nobenega dvoma: Boxster je bil pravi Porsche. Poleg tega je bil njegov sredinsko nameščeni, sprva 2,5-litrski bokser motor z močjo 159 kW (204 KM) po zaslugi tekočinskega hlajenja, štiriventilne tehnologije in variabilnih časovkrmiljenja sesalnih ventilov že nared za strožje emisijske standarde.

Kmalu so sledili povečanjemoči in nadaljnje modelske izboljšave. Že prva generacija Boxsterja 986 je leta 1999 dobila 2,7-litrski motor, najprej z močjo 162 kW (220 KM), kasneje pa s 168 kW (228 KM). Novo predstavljeni model Boxster S je bil opremljen s 3,2-litrskim šestvaljnikom z močjo 158 kW (252 KM), ki so jo kmalu povečali na 191 kW (260  KM).  Leta  2004  je  sledila  modelska  generacija  987  z  dodelanim  dizajnom, 17-palčnimi platišči  in  novo  oblikovano  notranjostjo  ter  –  opcijsko  –  s  sistemom podvozja  PASM  z  variabilnim  uravnavanjem  blaženja, keramičnimi  zavorami  PCCB (Porsche  Ceramic  Composite  Brake)  in  paketom  Sport  Chrono  s  spremenjenimi krmilnimi polji. Motorja sta ob nespremenjeni gibni prostornini razvila 176 kW (240 KM) oziroma 206 kW (280 KM). Do zaključka proizvodnje te generacije se je moč motorja povečala  na  188  kW  (255  KM)  pri  2,9-litrskem  oziroma  na  228  kW  (310 KM)  pri 3,4-litrskem  motorju,  namesto  avtomatskega  menjalnika  Tiptronic S  pa so  začelivgrajevati menjalnik z dvojno sklopko PDK.

Leta 2012 je Porsche predstavil temeljito prenovljeni, tudi vizualno izpopolnjeni model Boxster  generacije  981.  Zaradi  popolnoma  nove  lahke  konstrukcije  karoserije  in povsem predelanega podvozja je bil novi model še bolj energičen, nabit, markanten in hitrejši kot kdajkoli prej. Popolnoma električna platnena streha se je zlagala v predal, ki  ni  imel  pokrova,  previsa  nad  premama  sta  bila  še  krajša,  vetrobransko  steklo  pa pomaknjeno  še  bolj  naprej. Varčna  bokser  motorja  sta  dobila  direktno  vbrizgavanje bencina; 2,7-litrski šestvaljnik je razvil 195 kW (265 KM), 3,4-litrski motor pa 232 kW (315  KM).  Aprila  2014  je  sledil  Boxster  GTS  z močjo  243  kW  (330 KM).  Vrhunec  v ponudbi  pa  je  bil  Boxster  Spyder:  njegov  3,8-litrski  motor  z  276 kW  (375  KM)  je navduševal vse po vrsti.

Aktualna  generacija  –  Porsche  718  Boxster  modelske  serije  982  –  je  januarja  2016 nakazala  novo  usmeritev:  prinesla  je  štirivaljne  turbomotorje  in  še  bolj  drzen  dizajn. Dvolitrski  agregat  razvije moč  220  kW  (300  KM),  2,5-litrski  bokser  motor  pa  zaradi turbopolnilnika z variabilno turbinsko geometrijo zmore kar 257 kW (350 KM). Kmalu zatem je sledil Boxster GTS z močjo 269 kW (365 KM). Na vrh ponudbe se je sredi leta  2019  zavihtela  nova  različica  modela  Boxster  Spyder.  Njen  štirilitrski  motor  z močjo  309  kW  (420  KM)  je  enak  kot  pri  vrhunskem  zaprtem  športnem  modelu  718 Cayman GT4. Od leta 2020 ta šestvaljni sredinski motor poganja tudi 718 Boxster GTS 4.0 z 294 kW (400 KM).