Okrogle obletnice za modele 917, 914 in Panamera

Okrogle obletnice za modele 917, 914 in Panamera

Stuttgart (Nemčija). Trije jubileji, okrogla obletnica in dinamično doživetje Porsche-jevega porekla Heritage Experience – leto 2019 za muzej Porsche obeta kar več vr-huncev. V smislu doživljanja zgodovine podjetja bodo štirikolesni predstavniki znam-ke razstavljeni ne samo na trgu Porscheplatz v Stuttgart-Zuffenhausnu, temveč jih bo tudi v tem letu ponovno mogoče videti na številnih dogodkih po vsem svetu. 

50 let modela 917
Jubilej slavi ena najmočnejših modelskih serij iz Zuffenhausna: Porsche 917, eden najslavnejših dirkalnikov vseh časov, je bil svetovni javnosti prvič predstavljen le-ta 1969 na avtomobilskem salonu v Ženevi. Že eno leto kasneje je Porsche z njim dosegel prvo od končnih 19 skupnih zmag na dirki 24 ur Le Mansa. V sklopu ene najobsežnejših posebnih razstav z imenom Barve hitrosti – 50 let modela 917 bo od 14. maja do 15. septembra v muzeju Porsche razstavljenih deset modelov 917. Obi-skovalci si bodo na razstavi lahko ogledali tudi izjemen in za Porschejevo zgodovino avtomotošporta odločilen mejnik – razstavljen bo prvi izdelani Porsche 917 s številko šasije 001, ki ga je ekipa muzejske delavnice po večletnem restavratorskem delu obnovila v prvotno stanje iz časa njegove svetovne premiere leta 1969. 

50 let modela 914
Jeseni leta 1969 je bil na mednarodnem avtomobilskem salonu IAA v Frankfurtu kot prvi nemški serijski športni avtomobil s sredinsko nameščenim motorjem predstavljen model 914. Na voljo sta bili dve različici: model 914 s štirivaljnim motorjem pod znamko VW Porsche in model 914/6 s šestvaljnim bokser motorjem pod znamko Porsche. Petdeset let kasneje je muzej Porsche v čast tej modelski seriji pripravil posebno razstavo 50 let modela 914 – Tipično Porsche, ki bo na ogled od 2. junija do 7. julija. Poleg tega se bo v soboto, 2. julija, na povabilo muzeja na trgu pred njim odvilo srečanje klubov lastnikov modela 914, na katerem bo mogoče videti več kot 120 zasebnih modelov 914. 

Porsche slavi 10 let Panamere
Pred desetimi leti je proizvajalec športnih avtomobilov vstopil v popolnoma nov tržni segment z modelom Panamera – prvo Porschejevo štirivratno limuzino. Svetovni javnosti je bila Panamera prvič predstavljena leta 2009 v Šanghaju in je ponujala številne tehnične inovacije, ki pred tem še niso bile na voljo v nobenem serijskem modelu višjega avtomobilskega razreda. Porschejeva tovarna v Leipzigu, ki je odgo-vorna za celoten proizvodni proces, vključno s karosernico in lakirnico za Panamero, bo v sodelovanju z muzejem Porsche v čast jubileju 10 let Panamere pripravila po-sebno razstavo. V središču za stranke si bo poleti mogoče ogledati osem razstavnih modelov – od prvega prototipa do aktualnega modela.

Muzej Porsche na obisku v britanskem Goodwoodu in na festivalu Solitude
Revival
Tudi letos se bodo navdušenci in zainteresirani z znamko lahko srečali ne le na se-dežu muzeja, temveč tudi na drugih mestih: prva možnost srečanja bo na sejmu sta-rodobnikov Retro Classics v Stuttgartu. Potekal bo od 7. do 10. marca, Porsche pa se bo letos predstavil v hali 1. Muzej Porsche bo v kombinaciji z vozili ter v sodelo-vanju z nekdanjimi in tudi aktivnimi vozniki dirkalnikov in razvijalci predstavil svoje živahno doživetje Porschejevega porekla Heritage Experience. Termin, ki je za to zabeležen v koledarju muzeja Porsche, je čas prireditve Festival of Speed v britan-skem Goodwoodu, ki se bo letos odvijala od 4. do 7. julija. Na svetovno največjem srečanju avtomotošportne scene bo najlažji dirkalnik iz Zuffenhausna po 51 letih po-čitka odpeljal znamenito preizkušnjo Hillclimb: model 909 Bergspyder iz leta 1968 zaradi svoje tanke plastične zunanjosti, aluminijastega okvira, zavornih kolutov iz berilija in kroglastega rezervoarja za gorivo tehta le 384 kilogramov. Porsche je z modelom 909 Bergspyder leta 1968 nastopil na gorskem prvenstvu v razredu dirkal-nikov. Na samo dveh dirkalnih nastopih je zasedel 2. in 3. mesto. 

Tako dinamično kot običajno bodo dirkalniki in zgodovinski modeli iz zbirke podjetja Porsche prišli do izraza na festivalu Solitude Revival ob koncu tedna 20. in 21. julija. Na legendarnem dirkališču Solitudenring v bližini Stuttgarta bodo nekdanji dirkalni in tovarniški vozniki sedli za volane klasičnih modelov iz muzeja Porsche. V spomin na originalno progo bodo po – posebej za to priložnost zaprtih – običajnih cestah med drugim zapeljali dirkalniki 804 za formulo 1 iz leta 1962, Monoposto 718 za formulo 2 iz leta 1960 in 550 Spyder iz leta 1956. Takoj za tem se bo med 24. in 27. julijem muzej Porsche z izborom različnih klasičnih modelov predstavil na prireditvi Ennstal Classic v Avstriji. Gledalce bo tam pričakala čisto posebna premiera: na veliki nagradi mesta Gröbming bo po zahtevnem restavratorskem delu ekipe muzejske delavnice Porsche 908/2 iz leta 1969 prevozil svoje prve kilometre. 

Da je privlačne Porscheje mogoče ne samo doživeti, ampak jih tudi študirati, bo pro-izvajalec športnih avtomobilov ponovno dokazal na frankfurtskem knjižnem sejmu. Med 16. in 20. oktobrom bo založba Edition Porsche Museum predstavila veliko izbi-ro lastnih publikacij in različnih izdaj, ki so nastale v sodelovanju z drugimi založbami. Tako bo v knjigarnah in v muzejski trgovini tekom leta med drugim mogoče kupiti tudi obsežna čtiva o obeh 50-letnih jubilejih modelov 917 in 914. 

Muzej širi digitalno ponudbo za mlade obiskovalce
Pod imenom Mission Future-Heritage bo muzej Porsche v prihodnosti prek sodobnih kanalov bolj intenzivno predstavljal poreklo in s tem Porschejeve izkušnje pri proiz-vodnji avtomobilov. Tako bo muzej kot izvenšolsko izobraževalno središče svojo di-daktično ponudbo sedaj ponujal tudi v digitalni obliki: nova aplikacija Teamspirit s tremi ključnimi temami Aerodinamika in lahka gradnja, Motorna tehnologija in Avto-mobilsko oblikovanje je namenjena šolarjem med 11 in 18 letom. Z aplikacijo bodo lahko na razpoložljivih iPadih v skupinah reševali različne naloge o zgodovini, pro-duktni paleti in tehničnem razvoju podjetja. V tesnem sodelovanju z založbo Klett MINT so bile vsebine prilagojene izobraževalnemu načrtu dežele Baden-Würtemberg. V naslednjem šolskem letu 2019/2020 bo aplikaciji dodana še tema prihodnosti – Električna mobilnost. Ena seja v aplikaciji Teamspirit traja 90 minut in stane 75 evrov za razred z do 30 učenci.