Porsche preizkuša avtonomno vožnjo v delavnici

Porsche preizkuša avtonomno vožnjo v delavnici

Stuttgart/Berlin (Nemčija). S pomočjo tabličnega računalnika na delavniško dvigalo: Porsche preizkuša uporabo avtonomne vožnje v svoji delavnici. Testni projekt je del sodelovanja v okviru inovacijske platforme Startup Autobahn in bo predvidoma zaključen sredi leta 2019. 

Porsche bo v sodelovanju z zagonskim podjetjem Kopernikus Automotive postavil testni poligon na svojem zemljišču v Ludwigsburgu. Mlado podjetje iz Berlina, ki je specializirano za tehnologijo avtonomne vožnje, bo v skupnem projektu s Porschejem razvilo rešitev, s katero bodo vozila povsem avtonomno pripeljala od svojega parkirnega mesta do delavniškega dvigala in spet nazaj. Zaposleni bodo športne avtomobile lahko upravljali prek tabličnega računalnika in jih na ta način avtomatsko in hitro pripeljali na pravo mesto v delavnici.

"Avtonomna vožnja bo v nekaj letih revolucionarno spremenila cestni promet. Že danes pa lahko razpoložljive tehnološke možnosti izkoristimo za to, da bi povečali učinkovitost delovnih procesov," je povedal Alexander Haas, projektni vodja za avtomatizirano vožnjo v Porschejevi delavnici. V 100 dni trajajočem projektu bodo strokovnjaki s področij visoko avtomatizirane in asistirane vožnje ter poprodajnih tehnologij sodelovali s podjetjem Kopernikus Automotive; ekipa bo v okviru inovacijske platforme Startup Autobahn predstavila rezultate 21. februarja na dogodku "Expo Day" v stuttgartskih avtomobilskih halah. 

Virtualni preizkus z okoli milijon simuliranimi testnimi kilometri
Preden bodo avtomobili dejansko avtonomno zapeljali v delavnico, je bil testni poligon, vključno z okolico delavnice, najprej poustvarjen v virtualnem svetu. Ta zdaj služi za delovanje umetne nevronske mreže, ki bo prevozila več kot milijon virtualnih testnih kilometrov in se bo na osnovi realnih ključnih podatkov samostojno učila. Na koncu bo aplikacija uporabljena še v realnih pogojih. "Naša ekipa bo priča uporabi avtonomne vožnje v delavnici v testnem režimu. Njene povratne informacije bodo ključnega pomena za nadaljnji potek našega dela," je pojasnil Thomas Eckert, vodja produktnega vplivanja v poprodaji. 

Tehnologija umetne inteligence naj ne bi omogočala le samostojne orientacije vozila, pač pa tudi samostojno prepoznavanje in lociranje objektov ter načrtovanje poti. Med testiranjem v realnih pogojih bo varnost zagotovljena z raznovrstnimi ukrepi, kot sta med drugim omejitev hitrosti na 7 km/h ter prisotnost voznika. 

O inovacijski platformi Startup Autobahn
Porsche je od leta 2017 partner največje evropske inovacijske platforme, imenovane Startup Autobahn. Njen cilj je privabiti inovativna zagonska podjetja z vsega sveta v Stuttgart. Svoje moči je združilo več podjetij. Poleg Porscheja med drugim tudi Daimler, Univerza v Stuttgartu, Arena 2036, Hewlett Packard Enterprise, DXC Technology, 
ZF Friedrichshafen in BASF. V okviru platforme Startup Autobahn poteka sodelovanje z zagonskimi podjetji v konkretnih, 100 dni trajajočih pilotnih projektih. Porsche je v preteklih dveh letih tako realiziral okoli 50 projektov. Približno tretjina rezultatov bo prešla v serijski razvoj. 

Fotografije so na voljo v Porsche Newsroomu (newsroom.porsche.de) in v Porschejevi medijski podatkovni bazi (presse.porsche.de).