Slovensko predstavništvo znamke Porsche je od letos razdeljeno na uvozni in prodajni segment. Kakšen je bil povod za to spremembo in kaj si obetate od nje?
Vasja Potočnik: Nova organizacija dela nam dopušča, da se v skladu z razvojno strategijo bolj posvetimo vsakemu segmentu posebej. Uvozni del, za katerega skrbim jaz, se bo lahko popolnoma osredotočil na pozicioniranje znamke Porsche na našem tržišču, vodenje maloprodajnega dela, ki se bo še naprej posvečal delu s strankami, pa smo zaupali novemu vodji salona Dejanu Stefanovu. S tremi novimi zaposlenimi smo povečali tudi ekipo, ki bo pripravljala več dogodkov in aktivnosti, veliko pa stavimo tudi na področje infrastrukture, na katerem želimo razširiti mrežo Porschejevih polnilnic. Trenutno smo v salonu Porsche NOW v središču Ljubljane, ki predstavlja nov prodajni koncept, v katerega je vloženega veliko dela, za kar je enostavno treba imeti več ljudi. Spremembe so torej velika prednost za znamko in naše kupce.
Porsche je edina prestižna znamka vozil, ki je v Sloveniji prisotna s celovito podporo kupcem, kar vključuje prodajni salon, servis in poprodajne aktivnosti. Ali vsa dosedanja in nova vlaganja pomenijo, da je v Sloveniji veliko priložnosti na tem področju?
Vasja Potočnik: Priložnosti je nedvomno še veliko. Res smo najprestižnejša znamka s salonom v Ljubljani, poleg prodaje pa skrbimo tudi za poprodajne aktivnosti. S servisno ponudbo strankam zagotavljamo celovito oskrbo, kar je zanje velika prednost. Rad pa bi poudaril, da Porsche ne želi biti znan po dragih avtomobilih, ampak po vrhunski tehnologiji in tradiciji, ki vam za volanom naših avtomobilov pričarata enkraten in neponovljiv občutek vožnje. Veliko ljudi nas po tej plati še ne pozna in to je priložnost, ki jo želimo izkoristiti.
Z letošnjim januarjem je v Sloveniji začel veljati nov zakon o obdavčitvi motornih vozil, ki prinaša manjšo davčno obremenjenost močnejših in dražjih vozil. Je to tudi dobra priložnost za nakup vozil Porsche?
Vasja Potočnik: Z znižanjem davka na luksuzna motorna vozila in zmanjšanjem obdavčitve glede na izpuste ogljikovega dioksida so cene vozil z dajatvami bližje cenam v Nemčiji in drugih evropskih državah. Kupcem ni več treba iskati obvozov, kot so tuje registrske tablice, kar je vsekakor pozitivno za slovenski davčni proračun. Letos se je izjemno povečalo povpraševanje po modelih 911, pri katerih je sprememba najbolj opazna, saj se je cena modela 911 Turbo S znižala za več kot 66.000 evrov. Do konca maja smo prodali kar štirikrat več vozil modela 911 kot v enakem obdobju lani.
Gospod Stefanov, vodja salona ste od začetka leta 2021. Kaj vas je pri slovenskih kupcih najbolj presenetilo in navdušilo? Vemo, da se nekateri počutijo kot del velike Porschejeve družine. S čim ustvarjate takšno vzdušje?
Dejan Stefanov: Velik vtis je name naredila ravno povezanost naših strank in ekipe. Ljudje si teh vozil ne kupujejo, ker bi se z njimi radi izpostavljali. Večinoma si tako uresničijo svoje dolgoletne sanje, zato je delo s to znamko tako navdušujoče. Ne ponujamo namreč vozil, ki jih ljudje potrebujejo, ampak taka, ki si jih želijo. Slovenske stranke cenijo tehnologijo in tradicijo, veliko pa jim pomenita tudi povezanost in pripadnost veliki Porschejevi družini. Majhen salon in maloštevilna ekipa sta tako tudi prednost, saj se res lahko osebno posvetimo in prilagodimo vsakemu kupcu posebej.
Znamka Porsche ne prednjači le s tehnološkim napredkom pri razvoju vozil. V lanskem letu ste se na izredne okoliščine hitro odzvali z možnostjo spletnega nakupa vseh modelov v vaši ponudbi. Kako pomemben je ta korak na novo področje in kakšno vrsto kupcev nagovarjate z njim? Bo ostalo samo pri spletni prodaji vozil ali boste platformo nadgrajevali še z dodatno ponudbo?
Dejan Stefanov: Prodajo po spletu smo vzpostavili v izrednih okoliščinah, ko strank nismo mogli sprejemati v salonu. V spletni trgovini smo jim ponudili možnost ogleda, rezervacije in nakupa vozil, kar bomo v prihodnje nadgradili še z raznovrstno ponudbo potovanj in doživetij. Opazili smo, da ljudje našo spletno trgovino najraje obiskujejo ob nedeljah in praznikih, ko je salon zaprt. Spletna trgovina je za nas nedvomno pomembna, ne more pa nadomestiti testne vožnje, ki je velikokrat odločilna pri nakupu avtomobila. Stranke vozilo še vedno najraje preizkusijo z vsemi čutili, mi pa jih lažje nagovorimo osebno v salonu. Slovenija je majhna država, pot do salona v Ljubljani pa kratka.
Porsche je tudi prva znamka s salonom v središču Ljubljane. Kaj se bo dogajalo v začasnem salonu Porsche NOW v stavbi Konzorcija? Kaj si bodo mimoidoči lahko ogledali, s čim jih boste pritegnili?
Vasja Potočnik: S salonom Porsche NOW v središču Ljubljane se želimo približati širši javnosti, nagovoriti mlajše kupce in razširiti navdušenje nad znamko. Radi bi pritegnili čim več obiskovalcev, ki jim bomo z veseljem predstavili našo zgodovino, tehnologijo in vozila. Zato smo izbrali lokacijo, na kateri je ves dan velik pretok ljudi.
Dejan Stefanov: Pred salonom Porsche NOW bomo v poletnem času dvakrat mesečno organizirali zanimive večerne dogodke, ki bodo posvečeni našim starodobnikom, odprtim kabrioletom in športnim terencem, predstavili pa bomo tudi naše hibridne in električne modele. Dogodki bodo dostopni vsem, ki bi se radi zabavali in bolje spoznali znamko Porsche.
Zdi se, da je uspeh v Sloveniji postal bolj sprejemljiv in da je bolj razumljivo tudi to, da se človek zanj nagradi z vozilom, kot je Porsche. Ali to pomeni, da smo kot družba odrasli in se uspeh naučili sprejemati kot pozitivno vrednoto?
Vasja Potočnik: Omenili smo že, da si Porscheja človek kupi zase, kot nagrado za uspeh. To je bilo še posebej opazno po dveh težkih letih pandemije, ki so jo ljudje v nekaterih panogah preživeli relativno uspešno in brez večjih posledic.
V Sloveniji opažamo tudi vedno več lastnic vozil Porsche. Kaj ta znamka pove o njihovem življenjskem slogu in kaj jim zagotavlja?
Dejan Stefanov: Res je, med našimi strankami je veliko uspešnih in ustvarjalnih žensk. Prepričajo jih predvsem dizajn, visoka tehnologija in športnost. Veliko avtomobilskih znamk ženskam zagotavlja varnost, prostornost in prilagodljivost družinskemu življenjskemu slogu, Porsche pa predstavlja tisto drugo plat življenja – svobodo, doživetja in prostor za ustvarjalnost. Tega si pravzaprav želimo vsi, zato smo veseli, da je za volani naših vozil vedno več žensk.
Znamko Porsche tradicionalno povezujemo z izjemno zmogljivimi bencinskimi motorji, nanje prisega tudi veliko njenih privržencev. Kljub temu je električni Taycan velika prodajna uspešnica. S čim je prepričal kupce? Je Taycan še vedno pravi Porsche z vso simboliko znamke?
Vasja Potočnik: To je vprašanje, ki nam ga pogosto zastavljajo tako imenovani bencinski romantiki. Razumemo pripadnost motorjem z notranjim zgorevanjem, še posebej v našem ikoničnem modelu 911. S Taycanom pa lahko preizkusite, kaj vse že danes omogoča električna mobilnost. Trajnostnost je zelo pomemben dejavnik, v katerega bo Porsche še naprej veliko vlagal, pri odločitvi za nakup pa ga vedno bolj upoštevajo tudi naše stranke. Taycan je nedvomno pravi Porsche, ne glede na to, kakšen motor ga poganja. Izdelujemo ga v novi okolju prijazni in ogljično nevtralni tovarni v Zuffenhausnu pri Stuttgartu. DNK znamke ima med drugim zapisan v njegovi značilni obliki. Je pravi športni avto, ki ga lahko uporabljate tudi v vsakdanjem življenju. Porsche v vsakem segmentu trga, v katerem je prisoten, naredi najbolj športen avto od vseh. To velja tudi za segment električnih vozil, v katerem je to vlogo prevzel Taycan. Porsche bo vedno Porsche, na to se lahko zanesete.
Pred salonom Porsche Centra Ljubljana stoji nova hitra polnilnica električnih avtomobilov. To je zelo jasno sporočilo o spremembah. Kako so jih sprejeli vaši obiskovalci, je ponudba električnih vozil in podporne infrastrukture pripeljala kakšen nov segment kupcev? Katero smer v mobilnost prihodnosti si je začrtal Porsche?
Vasja Potočnik: Porsche si je zadal cilj, da bo do leta 2025 polovica avtomobilov v naši ponudbi električnih ali hibridnih. Če ga želimo doseči, moramo veliko investirati tudi v infrastrukturo. Prva hitra polnilca v Sloveniji je pred Porsche Centrom Ljubljana. Taycana napolni z 280 kilovati na uro, kar pomeni, da ta v petih minutah pridobi dovolj energije za sto kilometrov vožnje. Tako polnilno infrastrukturo ponujamo tudi našim kupcem, za tako imenovani destination charging pa se dogovarjamo s hoteli, restavracijami in rekreacijskimi objekti, da bi voznikom električnih avtomobilov lahko med obiskom zagotovili še polnjenje baterij.
Katere novosti Porsche še pripravlja za letošnje leto?
Dejan Stefanov: Pravkar smo predstavili nove izvedenke modela Porsche 911, ki so oblikovno bolj poudarjene, pa tudi močnejše in bolj dinamične od prejšnjih. Jeseni pa pričakujemo tudi novega Macana s posodobljenima zunanjim videzom in notranjo opremo.
Kakšno vlogo imajo avtomobili v vajinih zasebnih življenjih? Se prevažata na elektriko ali na hlape? Rada vozita?
Dejan Stefanov: Rad imam vožnjo in tisti občutek miru, ko si sam s svojimi mislimi. Najraje vozim po gorenjskih cestah, ki so lepo hribovite in ravno prav vijugaste. Že nekaj časa vozim električni avto in se ob tem dobro počutim, ker prispevam svoj delež k ohranjanju okolja. V Sloveniji je infrastruktura vedno bolj naklonjena voznikom električnih vozil, k čemur je veliko pripomogel tudi Porsche. Seveda mi bencin diši, sicer ne bi bil tak navdušenec nad avtomobili. A vseeno bi rad po svojih močeh prispeval k elektrifikaciji mobilnosti.
Vasja Potočnik: Kot otrok sem začel s poganjalčkom, ki je bil brez ogljičnega odtisa, torej sem že nekdaj prispeval k trajnostni mobilnosti (smeh). Trenutno spet vozim na bencin, a me seveda mika elektrika. Zelo rad vozim, najraje po gorskih cestah Majorke, ker to pomeni, da sem na dopustu.
Porsche 911 je sanjski avto številnih fantov po vsem svetu. Sta tudi vidva kot otroka sanjarila o njem? Kako bi se počutila v tistih letih, če bi vedela, da bosta nekoč del slovenske zgodbe znamke Porsche?
Dejan Stefanov: Kot skoraj vsak fant sem tudi jaz sanjaril o tem avtomobilu, točneje o Targi in vožnji z vetrom v laseh. Nikdar nisem niti pomislil na to, da bom nekoč del Porschejeve ekipe, a če bi vedel, bi bil verjetno najsrečnejši otrok na svetu.
Vasja Potočnik: Nekatere sanje bodo očitno ostale neuresničene, tudi moje sanje o lastništvu Porscheja 911 (smeh). Seveda sem znamko Porsche že kot otrok nosil v srcu. Za vedno so mi ostali spomini na občutke, ko smo bili s starši na morju, pa se je kakšen nemški državljan mimo pripeljal z modelom 911. Fascinira me zgodovina znamke Porsche, največja motivacija je biti del te zgodbe.
Salon je zaprt ob sobotah, nedeljah in praznikih.
Servis je zaprt ob sobotah, nedeljah in praznikih.