Porsche Unseen

"Porsche Unseen" razkriva še neobjavljene avtomobilske koncepte

Porsche pod naslovom "Porsche Unseen" prvič objavlja obliko­valske študije iz obdobja med 2005 in 2019, ki so bile do zdaj v tajnosti. Proizvajalec športnih avtomobilov predstavlja 15 spektakularnih avtomobilskih vizij.

Zgodnje študije se delijo v segmente "Spin-Offs", "Little Rebels", "Hypercars" in "What’s next?". S tem Porsche omogoča ekskluziven vpogled v svoj oblikovalski proces – od prvih skic do gotovega serijskega modela.

Vizionarske konceptne študije kot osnova uspeha

"Brezčasni in inovativni dizajn naših športnih avtomobilov navdušuje ljudi z vsega sveta," je dejal Oliver Blume, predsednik uprave družbe Porsche AG.

"Vizionarske konceptne študije so osnova tega uspeha: predstavljajo nabor idej za Porschejev dizajn jutrišnjega dne in našo močno tradicijo povezujejo z inovativnimi tehnologijami prihodnosti."

Vpogled v zakulisje oddelka Style Porsche

Doslej še neobjavljene oblikovalske študije bodo predstavljene v ekskluzivni seriji člankov v Porsche Newsroomu. V spletnem TV-formatu 911:Magazin je izbranim študijam posvečen poseben prispevek, skupaj s Porschejevim glavnim oblikovalcem Michaelom Mauerjem pa so osvetlili povezave med študijami in aktualnimi serijskimi modeli. Ljubitelji znamke Porsche se bodo razveselili tudi knjige "Porsche Unseen", ki danes izide pri založbi Delius Klasing. Zainteresirani bralci in bralke bodo tako izvedeli marsikaj iz zakulisja oddelka Style Porsche. Nekatere študije si bo pozneje mogoče ogledati tudi v živo: Porschejev muzej bo izbor modelov leta 2021 vključil v svojo razstavo.

Oblikovalski proces: od prve skice do voznega prototipa

Oblikovalski proces se začne s skico. V naslednjem koraku to skico vizualizirajo s 3D-modelom. Če se potem odločijo za nadaljnji razvoj ideje, sledijo majhni modeli v merilu 1:3 in na koncu trdi modeli v merilu 1:1. "Virtualni svet je prvi korak, a ravno nepričakovane modele je treba doživeti v resnični obliki, da lahko dojamemo, kako majhna, velika ali presenetljiva so njihova proporcionalna razmerja," je povedal Michael Mauer, vodja Style Porsche. Drugače kot pri razvoju serijskega modela, pri katerem vedno razvijajo več modelov z različnimi slogovnimi usmeritvami, pri vizionarskih projektih vedno najprej nastane samo en vizionarski model, ki je protagonist osrednje ideje.

"Porsche ima namenoma samo en oblikovalski studio – in sicer v neposredni bližini razvojnega centra," je dejal Mauer. "Weissach je naš epicenter. Namesto da bi odpirali napredne oblikovalske studie v zelo oddaljenih velemestih v Severni Ameriki in Aziji, prihajajo naši oblikovalci z vsega sveta k Porscheju v Weissach, kjer v srcu znamke ustvarjajo najnovejše serijske športne avtomobile in avtomobilske vizije." V Porsche Design Studiu je zaposlenih več kot 120 oblikovalcev, specialistov za notranjost, zunanjost, barve in materiale, modelarjev in studijskih inženirjev.

Oblikovalske študije: ko v mislih potujemo v prihodnost mobilnosti

"Namen naših vizij ni, da bi vsak avto pripeljali na cesto. Pač pa gre za raziskovanje možnosti in vzpostavljanje povezav s prihodnostjo," je v zvezi z oblikovalskim procesom dejal Michael Mauer in dodal: "Obstajata dve možnosti, da se kot znamka razvijamo. Ali da svoje produkte izboljšujemo izhajajoč iz sedanjosti, korak za korakom. Pri tem procesu je težko biti resnično inovativen. Ali pa pustimo svoji ustvarjalnosti prosto pot. Pri tem lahko v mislih naredimo preskok na pojutrišnjem in se potem od tam premaknemo nazaj v jutri."

Na tej osnovi pri Porscheju nastaja identiteta produktov in znamke, ki dolgoročno zaznamuje in zagotavlja podobo naših modelov. Oblikovalski slog za prihodnje modele se razvija iz dolgoročnih vizij. Pri tem je treba Porschejev oblikovalski slog navezati na najsodobnejšo avtomobilsko tehniko. S tem je po eni strani zagotovljena inovativnost Porschejevih modelov, po drugi strani pa evolucijska povezava z bogato zgodovino znamke. Poglejmo si nekatere od modelov:

Porsche 919 Street (2017; model iz gline v merilu 1:1) je nastal na osnovi tehnologije modela Porsche 919 Hybrid; model naj bi tudi zasebnim uporabnikom omogočil fascinantno doživetje vožnje z dirkalnikom LMP1. Pod lupino sta vgrajena karbonski monocoque in 900-konjski hibridni dirkalni pogon, ki sta model Porsche 919 v Le Mansu že večkrat popeljala do zmage. Tudi dimenzije in medosna razdalja so bile enake kot pri dirkalniku.

Porsche Vision Spyder (2019; trdi model v merilu 1:1) s svojo puristično, mini­ma­listično armaturo, značilnimi mrežami hladilnika nad sredinsko vgrajenim motorjem, rdečimi grafičnimi poudarki in nakazanima "plavutma" na zadku spominja na Porsche 550-1500 RS Spyder iz leta 1954. Študija je obenem služila tudi za nadgradnjo Porschejeve oblikovalske identitete in kot zbiralnik idej za prihodnje detajle – na primer izjemno moderno oblikovani varnostni lok.

Porsche Vision "Renndienst" (2018; trdi model v merilu 1:1) je prosta inter­pretacija družinskega prostorskega koncepta za do šest oseb. Oblikovalska ekipa je zasnovala futuristično "vesoljsko plovilo" z vznemirljivimi proporci. Ta študija kaže, kako je mogoče Porschejev oblikovalski slog z značilnim modeliranjem površin prenesti na avtomobilski segment, ki ga znamka do takrat še ni poznala. V notranjosti potnike pričaka udobna in modularna potovalna kabina. Voznik sedi na voznikovem sedežu na sredini. Popolnoma električna pogonska tehnologija je nameščena v dnu vozila. Potniki lahko zato uživajo v izjemni prostornosti in potovalnem udobju, ki imata značilni porschejevski pridih.

 

Knjiga "Porsche Unseen" je že v prodaji, in sicer pod ISBN-številko 978-3-667-11980-3. Na 328 straneh so oblikovalske študije v podrobnostih predstavljene z impresivnimi fotografijami Stefana Bognerja in povednimi besedili Jana Karla Baedekerja. Knjigo je izdala založba Delius Klasing in je na voljo tudi v trgovini Porschejevega muzeja.