Pripravljeni za 'open air' sezono – novi 911 Cabriolet

Porsche predstavlja prvo izpeljanko svojega legendarnega modela

Stuttgart (Nemčija). Šest tednov po premieri kupejevske različice se bo javnosti predstavil model 911 Cabriolet. 911 z zložljivo streho nadaljuje večdesetletno tradicijo: ko je Porsche septembra 1981 na mednarodnem avtomobilskem salonu (IAA) v Frankfurtu predstavil prototip prvega 911 Cabrioleta, so bili kupci in ljubitelji znamke v hipu navdušeni. Od tedaj ima odprta različica 911, ki so jo začeli prodajati leta 1982, stalno mesto v modelski ponudbi. Kabrioletska izvedba legendar¬nega športnega avtomobila, ki v letu 2019 označuje začetek produktnega ognjemeta, kakršnega še ni bilo, se ponaša z vsemi inovacijami kupejevske različice. K specifič-nim izpopolnitvam kabrioleta spada nova hidravlika, s pomočjo katere se streha odpira in zapira hitreje kot doslej. 

Novi model ima enak moderen oblikovalski slog kot kupe, vendar tudi kot kabriolet ostaja nezamenljiv Porsche 911. Popolnoma avtomatska platnena streha ima fiksno stekleno zadnje okno. V strešno ponjavo so integrirani ploščati magnezijevi elementi, t. i. ploskovni loki, ki pri visokih hitrostih zanesljivo preprečujejo napihovanje strehe. Streho je mogoče odpirati ali zapirati do hitrosti 50 km/h. Z novo hidravliko za streho se čas odpiranje skrajša na okrog 12 sekund, električno pomični protivetrni ščitnik pa pripomore k temu, da pihanje v višini vratu ni premočno. 

911 Cabriolet prihaja na trg kot Carrera S* z zadnjim pogonom in kot Carrera 4S* s štirikolesnim pogonom. Obe različici stavita na 6-valjni bokser motor s turbo-polnjenjem s prostornino 2.981 cm³ ter močjo 331 kW (450 KM) pri 6.500 vrt./min in navorom 530 Nm v območju med 2.300 in 5.000 vrt./min. Izboljšan postopek vbrizgavanja in drugi optimizacijski ukrepi ter nova razporeditev turbopolnilnikov s hladilnikom polnilnega zraka zvišujejo izkoristek in zmanjšujejo emisije v pogonu. Za prenos moči skrbi novo razviti 8-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko. Carrera S pospeši iz mirovanja do 100 km/h v času 3,9 sekunde (z opcijskim paketom Sport Chrono: 3,7 s) in doseže končno hitrost 306 km/h. Carrera 4S doseže največjo hitrost 304 km/h in za pospešek do 100 km/h porabi 3,8 sekunde (z opcijskim paketom Sport Chrono: 3,6 s). 

Zaradi novega položaja motornih ležajev je kabriolet še bolj vzvojno tog kot prejšnji model. Za 911 Cabriolet je prvič v ponudbi tudi športno podvozje s sistemom Porsche Active Suspension Management (PASM). Pri njem so vzmeti trše in krajše, prečna stabilizatorja na sprednji in zadnji premi sta bolj toga, podvozje pa je v celoti spuščeno za deset milimetrov. 911 ima zato še bolj nevtralno in uravnoteženo lego na cesti.

Zunanji dizajn se zgleduje po zgodnjih generacijah 911
Novi 911 Cabriolet je širši, samozavestnejši in nasploh bolj nabit, kot je bil njegov predhodnik. Nad velikimi kolesi s premerom 20 palcev spredaj in 21 palcev zadaj se bočijo širši blatniki. Pri tem modeli s pogonom na zadnji kolesni par prevzemajo dosedanjo širino karoserije modelov s štirikolesnim pogonom. Zadnja prema je pridobila 44 mm. Za 45 mm širši sprednji del povzema klasično značilnost predhodnikov: daleč naprej potegnjen pokrov prtljažnega prostora z markantno poglobitvijo pred vetrobranskim steklom. Oba elementa podaljšujeta sprednji del in zagotavljata dinamiko. 

Na zadku prevladujeta znatno širši, variabilno pomični usmernik zraka in neprekin-jeni, brezšivni elegantni svetlobni pas. Razen sprednjega dela in zadka je celotna zunanja lupina vozila izdelana iz aluminija.

Novo zasnovana notranjost z jasnimi linijami
Notranjosti dajejo pečat čiste in ravne linije armaturne plošče z nazaj zamaknjenim nivojem instrumentov. Armaturna plošča tako kot pri izvorni 911 poteka prek celotne širine med dvema vodoravnima nivojema. Poleg na sredino umeščenega merilnika vrtljajev voznika z dogajanjem seznanjata dva tanka zaslona brez okvirja v prosti obliki. Osrednji zaslon sistema Porsche Communication Management (PCM) zdaj v diagonalo meri 10,9 palca in ga je mogoče upravljati hitro in varno. 

Obsežni asistenčni sistemi za več varnosti in udobja 
Porsche je kot svetovno novost razvil serijski Wet Mode. Funkcija prepozna mokroto na cesti, ustrezno vnaprej prilagodi nastavitve regulacijskih sistemov in opozori voznika. Voznik lahko vozilo potem s pritiskom na tipko ali s stikalom Mode na volanu (paket Sport Chrono) prilagodi tako, da je vožnja čim bolj varna. Prav tako serijska opozorilna in zavorna asistenca s pomočjo kamere prepozna nevarnost trčenj z vozili, pešci in kolesarji ter po potrebi sproži opozorilo ali zaviranje v sili. Pri kabrioletu serijska oprema vključuje tudi parkirni sistem s krmilno avtomatiko s kamero za vzvratno vožnjo. Opcijsko sta za 911 na voljo tudi asistenca za nočni vid s toplotno kamero ter tempostat, ki vključuje avtomatsko uravnavanje razdalje, funkcijo stop-and-go in reverzibilno zaščito za potnike.